چطور مثل یک انگلیسی‌زبان به زبان انگلیسی صحبت کنیم؟
نوشته شده توسط : admin

آموزش آنلاین زبان انگلیسی

حتماً تا به حال با افرادی برخورد کرده‌اید که به راحتی و بدون هیچ گونه وقفه‌ای به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند، به طوریکه نمی‌توان به راحتی تشخیص داد که آیا این فرد خارجی است یا بومی؟ آیا شما هم تمایل دارید تا به این صورت به زبان انگلیسی صحبت کنید؟ ما در این عنوان از مقاله و همچنین در دوره های آموزش آنلاین زبان انگلیسی دیاکو قصد داریم تا به شما بگوییم چگونه می‌توان مثل یک انگلیسی زبان صحبت کرد. پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا انتها دنبال کنید.چه لزومی دارد تا مانند یک انگلیسی‌زبان به زبان انگلیسی صحبت کرد؟ شاید اولین سوالی که برای شما پیش آید این است که اساساً چه احتیاجی است به اینکه ما مثل یک فرد بومی به زبان انگلیسی صحبت کنیم. آیا همین که بتوانیم به انگلیسی صحبت کنیم، کفایت نمی‌کند؟ در پاسخ به این پرسش باید عرض کنیم که دانستن زبان انگلیسی می‌تواند تا حدی در ایجاد ارتباط با افراد بومی کمک کننده باشد اما اگر می‌خواهید ارتباط موثرتر و بهتری داشته باشید، با اعتماد به نفس بیشتری وارد مکالمه شوید، فرصت‌های شغلی بیشتری بدست آورید و به موفقیت بیشتری در کار یا هدف خود دست یابید، لازم است تا وارد دنیای زبانی او شوید. زبان انگلیسی فکر کنید تا انگلیسی صحبت کنید! عمده مشکل زبان‌آموزان این است که ذهن انگلیسی ندارند و فارسی فکر می‌کنند و با معادل‌سازی تحت‌اللفظی، آن را به زبان انگلیسی برمی‌گردانند. مثلاً در استفاده از کالوکیشن‌ها، اکثراً از کالوکیشن‌های فارسی به جای انگلیسی استفاده می‌شود و همان‌ها ترجمه تحت‌اللفظی می‌شود. همین امر سبب می‌شود تا مخاطب انگلیسی‌زبان شما، به خوبی متوجه منظور شما نشود و در نتیجه ارتباط درستی شکل نمی‌گیرد. با این حساب، پیش فرض اساسی در داشتن مکالمه‌ای موثر، داشتن ذهن انگلیسی‌زبان است. به این ترتیب، شما قادر خواهید بود تا مانند یک فرد انگلیسی به این زبان بین المللی صحبت کنید و با ایجاد ارتباطی موثر به پیشبرد اهداف خود کمک کنید.چه گام‌هایی لازم است بردارید؟

لهجه موردنظر خود را در زبان انگلیسی انتخاب کنید.

همان‌طور که می‌دانید در زبان انگلیسی لهجه‌های متفاوتی مثل آمریکایی، کانادایی، بریتانیایی، اسکاتلندی، ایرلندی، ولزی و استرالیایی وجود دارد. این لهجه‌ها کم و بیش با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. شما می‌توانید با جست‌و‌جو در خصوص لهجه‌ها، لهجه موردنظر خود را انتخاب کنید و سپس با تمرکز بر آن، میزان تسلط خود را افزایش دهید. پس از اینکه لهجه موردنظر خود را انتخاب کردید، نوبت به تلفظ بومی کلمات می‌رسد. اگر می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن به نتیجه برسید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً ویدیو مشاهده کنید. هم‌چنین می‌توانید از پادکست‌ها و برنامه‌های مختلف تلویزیونی نیز در این زمینه بهره ببرید. مثلاً اگر لهجه انتخابی شما زبان انگلیسی آمریکایی است، با جست‌و‌جو در سایت‌های مطرحی چون یوتیوب، ویدیوهایی متناسب با این لهجه انتخاب کنید.کانال‌هایی مثل Jill Diamond (آمریکایی)، English Pronunciation Roadmap (بریتانیایی) و Learn English with Australia Plus  (استرالیا) نمونه‌هایی از کانال‌های مفید در این زمینه هستند. بعد از یافتن چند نمونه از این ویدیوها، سعی کنید بر روی تلفظ کلمات زبان انگلیسی متمرکز شوید و توجه خود را به حرکت لب و دهان فرد متکلم معطوف کنید. به آوایی که ایجاد می‌شود دقت کنید و سعی کنید همان حرکات و صداها را تکرار کنید. سعی کنید مثل خودشان مکالمه کنید. برای این کار لازم است تا تمرین زیادی داشته باشید. بنابراین، میزان تلاش و پشتکار شما تا حد زیادی تعیین‌کننده است.

مکالمه زبان انگلیسی خود را روان کنید.

برای مکالمه‌ای بی‌اشکال تنها لهجه و تلفظ بومی واژگان زبان انگلیسی کافی نیست. شاید شما دایره واژگان و لهجه خوبی داشته باشید و کلمات زبان انگلیسی را به درستی تلفظ کنید اما هنوز نمی‌توانید مانند یک فرد بومی صحبت کنید. شاید علت آن، عدم روانی و رسایی مکالمه شماست. توجه داشته باشید که برای داشتن مکالمه‌ای روان لازم است تا با چگونگی اتصال حروف و کلمات به هم، میزان حجم آوای کلمات، نحوه چرخش زبان در دهان برای تولید آواها و مواردی از این دست آشنایی داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه مکالمه زبان انگلیسی حرفه‌ای‌تری داشته باشید، از اصطلاحات و افعال گروهی (phrasal verbs) بیشتری در مکالمات خود استفاده کنید. بنابراین، اگر می‌خواهید مثل یک فرد بومی صحبت کنید و متوجه تمام حرف‌های طرف مقابل خود شوید، می‌بایست بر اصطلاحات انگلیسی مسلط باشید. به این صورت که شما باید با معنی و جایگاه استفاده از اصطلاحات مختلف آشنایی داشته باشید. توجه داشته باشید که برای داشتن مکالمه‌ای روان لازم نیست قواعد گرامری را تماماً رعایت کنید. حتی گاهاً دیده می‌شود که افراد بومی نیز در مکالمات زبان انگلیسی خود اشتباهات گرامری دارند. به عبارت دیگر، آن چیزی که در مکالمه مهم است ایجاد ارتباطی موثر توام با روانی و شیوایی کلام است. برای همین، پیشنهاد می‌کنیم کتاب گرامر را کنار بگذارید تا بتوانید مهارت اسپیکینگ خود را در دنیای حقیقی تمرین کنید. ما در این مقاله از مجله دیاکو سعی کردیم تا درباره چرایی صحبت به زبان انگلیسی به شیوه‌ای بومی سخن بگوییم. هم‌چنین ۵ راه اساسی برای تبدیل مکالمه شما به شیوه‌ای حرفه‌ای‌تر را بیان کردیم. امید است مطالب این مقاله و دوره های آموزش آنلاین زبان انگلیسی Diako.ir برای شما مفید‌فایده بوده باشد.

 





:: برچسب‌ها: آموزش آنلاین زبان انگلیسی , آموزش زبان انگلیسی , آموزش زبان , زبان انگلیسی , دیاکو ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: